زندگی نامه خوانندگان ایرانی
 
اینجا همه چی درهمه
از بودن در این وب سایت لذت ببرید دوستان عزیز
 

 

 

 

زندگی نامه گوگوش

 

 

فائقه آتشین معروف به گوگوش (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹ در سرچشمه)،خواننده و هنرپیشه مشهور ایرانی است.او از محبوب‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی در ایران به شمار رفته و در سایر کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه نیز هواخواهان بسیاری دارد.

در سالهای دهه هفتاد میلادی و پیش از انقلاب ایران وی را «شاه‌ماهی موسیقی ایران» می‌نامیدند. این لقب بعد از بازگشت وی به آمریکا دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و در تبلیغات رادیو تلویزیونی تور بازگشت از این نام بسیار استفاده شد.

 

 

 

زندگی

 

فائقه آتشین در سال ۱۳۲۹ در تهران  زاده شد. پدر و مادر او از ایرانیانی بودند که تبارشان به قفقاز می‌رسید. او هنگامی که ۲ سال داشت، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند.

 

گوگوش نامی ارمنی برای پسران است، در کودکی دایه ارمنی‌اش او را با این نام صدا می‌کرد و بعدها این نام را به عنوان نام هنری‌اش برگزید.

 

او از همان کودکی به همراه پدرش که یک شومن بود، خوانندگی و بازی در فیلم را آغاز نمود و نخستین تجربه هنرپیشگی او در سن هفت سالگی بود. گوگوش بعدها در فیلمهایی چون «پرتگاه مخوف» (۱۹۶۳ میلادی)، «شیطون بلا» (۱۹۶۵) و «پنجره» (۱۹۷۰) ظاهر شد. ترانه‌های او که توسط آهنگ‌سازانی چون واروژان و حسن شماعی‌زاده نوشته‌شده و شعرهای شهیار قنبری در آن به کار رفته بود، برای او موفقیت بزرگی پدید آورد. تا حدی که سایر خوانندگان پاپ زن ایرانی به تقلید از سبک او پرداختند. سبک او در دهه هفتاد میلادی، در اوج شهرتش به عنوان خواننده و هنرپیشه، الگوی زنان ایرانی واقع شد که به‌جز گوش سپردن به ترانه‌های او، از سبک پوشیدن جامه، مینی‌ژوپ و مدل موی کوتاه او معروف به مدل گوگوشی تقلید می‌نمودند.

 

زندگی خصوصی گوگوش مانند بیشتر هنرمندان با فراز و نشیب و تراژدی‌های فراوانی همراه بود و ازدواج‌ها و روابط ناموفقی برای او به همراه داشت. وی فرزندی به نام کامبیز از شوهر اولش محمود قربانی دارد که هم‌اکنون در لوس‌آنجلس به صنعت موسیقی می‌پردازد.

 

گوگوش بعد از بیست و یک سال سکوت و زندگی منزویانه در ایران، در سال ۱۳۷۹ با خروج از ایران فعالیت هنری خود را - با آلبوم زرتشت که بخشی از آن در ایران (به صورت مخفیانه) ضبط و در کانادا تکمیل و پخش شد - از سر گرفت و به انجام سری کنسرتهای بازگشت پرداخت که با استقبال بی نظیر ایرانیان و فارسی زبانان خارج از ایران مواجه شد. وی هم اکنون در شهر لس آنجلس در آمریکا زندگی می‌کند و هنوز به ادامه این فعالیت‌های هنری می‌پردازد.

 

 

 

 

 

 

حرفه

 

وی در سال ۱۳۸۳ آلبوم آخرین خبر و در سال ۱۳۸۵ آلبوم مانیفست را ضبط و پخش کرد که مورد استقبال شدید دوستداران وی قرار گرفت. و بعد از ۲ سال سکوت مجدد در آمریکا کنسرت سال ۲۰۰۵ خود که تور آمریکا بود آغاز کرد که در تاریخ ۱۷ سپتامبر در فروم لوس آنجلس آغاز کرد.

 

 

کنسرت دوبی

کنسرت گوگوش در ۷ فروردین ۱۳۸۷ در سالن مدیا سیتی دبی برگزار شد. گوگوش در این کنسرت ترانه‌هایی از آلبوم‌های «ماه‌پیشونی» و «پل» و آخرین اثرش «شب سپید» را اجرا کرد. کنسرت گوگوش با بلیت ۱٫۱۰۰ درهمی (حدود ۳۰۰ دلار) از گران‌ترین کنسرت‌های اجرا شده در دبی به حساب می‌آمد.

 

 

 

 

 

 

اطلاعات کلی

 

دختر صابر آتشین (بازیگر)

۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ - همسر سابق محمود قربانی (صاحب هتل کاباره میامی و پدر کامبیز)

۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵ - همسر سابق بهروز وثوقی (بازیگر9)

۱۳۶۴ تا ۱۳۸۲ - همسر مسعود کیمیایی (کارگردان)

مادر کامبیز (خواننده)

دارای مدرک تحصیلی سیکل

۱۳۳۴ - آغاز فعالیت هنری با عملیات آکروباسی

۱۳۳۸ - ادامه فعالیت هنری با خوانندگی

۱۳۳۹ - شروع فعالیت در سینما با بازی در فیلم بیم و امید

۱۳۷۹ - شروع مجدد خوانندگی پس از وقفه‌ای طولانی در (کانادا)

 

 

 

 

 

آلبوم‌ها

 

مسبب (همراه با داریوش)

نیمهٔ گمشدهٔ من

فصل تازه

همسفر

جاده

مرداب

کویر

کوه

اگه بمونی

یادم باشه

پل

ستاره

من و گنجیشکای خونه

لحظه بیداری

در امتداد شب

 

 

 

آلبوم‌های منتشر شده پس از بازگشت دوباره او به صحنه

 

۱۳۷۹ - زرتشت

۱۳۸۳ - آخرین خبر

۱۳۸۵ - مانیفست

۱۳۸۷ - شب سپید

۱۳۸۹ - حجم سبز

 

 

 

 

 

 

فیلم‌ها

 

۱۳۵۷ - امشب اشکی می‌ریزد

۱۳۵۶ - در امتداد شب

۱۳۵۵ - نازنین

۱۳۵۵ - ماه عسل

۱۳۵۴ - همسفر

۱۳۵۴ - شب غریبان

۱۳۵۳ - ممل آمریکایی

۱۳۵۱ - بی‌تا

۱۳۵۰ - احساس داغ

۱۳۴۹ - پنجره

۱۳۴۷ - سه دیوانه

۱۳۴۷ - ستاره هفت آسمون

۱۳۴۵ - گدایان تهران

۱۳۳۹ - بیم و امید

۱۳۳۹ - فرشته فراری

 

زندگی نامه محمد نوری

 

 

نوری در تهران زاده شد و در جوانی آواز را نزد خانم اولین باغچه‌بان و تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه، اساتید هنرستان عالی موسیقی، فراگرفت. وی شیوهٔ آواز خود را متأثر از بافت و غنای زخمه‌ایِ اساتیدی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی، و محمد سریر می‌داند.

دههٔ بیست، دوران آغاز نوعی تفکر در شعر و موسیقی آوازی درمیان مردم ایران، به‌ویژه نسل جوان بود که بخشی را می‌توان متأثر از نشر و پخش وسیع‌تر موسیقی علمی و آثار فولکلور کشورهای مختلف جهان ازطریق رادیو و صفحات گرامافون دانست. «محمد نوری» در همین سال‌ها - سنین نوجوانی - با خواندن اشعار نوینی که برروی نغمه‌های روز مغرب‌زمین و برخی قطعات کلاسیکِ آوازی سروده شده‌بود، کار خوانندگی را آغاز کرد. او طی سال‌های بعد، با تکیه بر تحصیلات هنرستانی و دانشگاهی خود، توانست هویت مستقلی به این اندیشه و گرایش ببخشد و با اجرای آثار اساتیدی که قبلاً ذکر آنان رفت، فضای متفکرانه‌ای به گونهٔ آوازیِ خویش دهد.

 

 

زندگی نامه محمد هدایت نوری

 

اطلاعات هنرمند:

تولد:    ۱ دی ۱۳۰۸

اصل/ملیت:    ایرانی

مرگ:   ۹ مرداد ۱۳۸۹

سبک‌ها:  پاپ

فعالیت(ها):   خواننده

 

نوری در تهران زاده شد و در جوانی آواز را نزد خانم اولین باغچه‌بان و تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه، اساتید هنرستان عالی موسیقی، فراگرفت. وی شیوهٔ آواز خود را متأثر از بافت و غنای زخمه‌ایِ اساتیدی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی، و محمد سریر می‌داند.

 

دههٔ بیست، دوران آغاز نوعی تفکر در شعر و موسیقی آوازی درمیان مردم ایران، به‌ویژه نسل جوان بود که بخشی را می‌توان متأثر از نشر و پخش وسیع‌تر موسیقی علمی و آثار فولکلور کشورهای مختلف جهان ازطریق رادیو و صفحات گرامافون دانست. «محمد نوری» در همین سال‌ها - سنین نوجوانی - با خواندن اشعار نوینی که برروی نغمه‌های روز مغرب‌زمین و برخی قطعات کلاسیکِ آوازی سروده شده‌بود، کار خوانندگی را آغاز کرد. او طی سال‌های بعد، با تکیه بر تحصیلات هنرستانی و دانشگاهی خود، توانست هویت مستقلی به این اندیشه و گرایش ببخشد و با اجرای آثار اساتیدی که قبلاً ذکر آنان رفت، فضای متفکرانه‌ای به گونهٔ آوازیِ خویش دهد.

 

آوازهای این استاد، طی پنج دهه، درمیان سه نسل، شأن و اعتبار ویژه‌ای کسب کرده‌است. این هنرمند در حاشیهٔ سال‌های پرتلاش، با اجرای بیش از سیصد قطعهٔ آوازی، تقریر و ترجمهٔ مقالات و سرودن اشعاری از ترانه‌های ماندگار، بیش از پیش خود را در دل مردم این مرزوبوم جا داد. او اخیراً چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت. صدای او برای نسل گذشته یادآور لحظه‌های خوب و مهربانی‌های سرشار، و برای نسل امروز، آفرینندهٔ شیرین‌ترین خاطرات است. وی ترانه‌های میهنی زیادی اجرا کرده‌است. یکی از مهمترین و معروف‌ترین ترانه‌های وی، جان مریم نام دارد که آهنگ زیبای آن از ساخته‌های خود نوری است.

 

نوری در کنار تحصیل در رشته ادبیات زبان انگلیسی و رشته نمایش، آواز ایرانی را نزد اسماعیل مهرتاش آموخت. بعد از آن نزد اساتید هنرستان عالی موسیقی «سیروس شهردار» و «فریدون فرزانه» و«مصطفی پورتراب» رفت و از آن‌ها تئوری موسیقی، سلفژ و نوازندگی پیانو را فراگرفت. آواز کلاسیک را نزد ئولین باغچه بان و فاخره صبا آموخته و شیوه آوازی خود را با تاثیر از استادانی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی پیدا کرد و رفته رفته به شیوه منحصر به فرد خود دست یافت. شیوه‌ای که به سختی می‌توان آن را در زیر شاخه‌ای از شاخه‌هایی چون پاپ، کلاسیک و... گنجاند.

 

 

 

 

 

او پس از انقلاب اسلامی و پس از مدتی سکوت، فعالیت هنری خود را با آلبوم در شب سرد زمستانی همراه با فریبرز لاچینی و احمدرضا احمدی در سال ۱۳۶۸ از سر گرفت و این همکاری بعدها با آلبوم آوازهای سرزمین خورشید ادامه یافت.

 

اجرای ترانه‌های مختلف محلی آذری، گیلکی، شیرازی و... او همچون «جان مریم»، «شالیزار»، «واسونک»، «جمعه بازار» و... به لحاظ احساس و لهجه در نهایت زیبایی و استادی است.

 

در سال ۱۳۸۵ او از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار موسیقی انتخاب و معرفی شد.

 

او فارغ‏‌التحصیل از هنرستان تئاتر، زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران، و مبانی تئاتر از دانشکدهٔ علوم اجتماعی بود.

 

وی به لحاظ پایبندی به اخلاقیات و پرهیز از دروغ و فریب به جایگاه والایی در بین مخاطبان و در اجتماع دست یافت.

 

این استاد، طی پنج دهه، درمیان سه نسل، شأن و اعتبار ویژه‌ای کسب کرد. این هنرمند در حاشیه سال‌های پرتلاش، با اجرای بیش از سیصد قطعه آوازی، تقریر و ترجمه مقالات و سرودن اشعاری از ترانه‌های ماندگار، بیش از پیش خود را در دل مردم این مرزوبوم جا داد. او در سال‌های آخر عمر چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت. صدای او برای نسل گذشته یادآور لحظه‌های خوب و مهربانی‌های سرشار، و برای نسل امروز، آفریننده شیرین‌ترین خاطرات است. وی ترانه‌های میهنی زیادی اجرا کرده‌است که هر یک اوج حس وطن دوستی را در دل ایرانیان بیدار می‌کند. یکی از مهم‌ترین، زیباترین و معروف‌ترین ترانه‌های وی، جان مریم نام دارد.

 

سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان مغز استخوان و وخامت وضعیت جسمانی در شامگاه ۹ مرداد ۱۳۸۹ در بیمارستان جم در تهران به دیار باقی شتافت.

 

 

 

 

 

فهرست آلبوم‌ها

 

در شب سرد زمستانی (دکلمه: احمدرضا احمدی؛ آهنگساز: فریبرز لاچینی، شعر: نیمایوشیج)

۱. در شب سرد زمستانی ۲. داستان زندگی من ۳. قو ۴. بر سر قایقش ۵. تو را من چشم‌درراهم ۶. از دور ۷. داستانی نه تازه ۸. هنگام که گریه می‌دهد ساز ۹. ری‌را ۱۰. پدرم ۱۱. خانه‌ام ابری‌ست ۱۲. اجاق سرد

 

آوازهای سرزمین خورشید (آهنگساز: فریبرز لاچینی)

۱. چوپان ۲. تو بیو ۳. سرزمین خورشید ۴. ای دیار خوب من ۵. مارال ۶. شالیزار ۷. ای وطن ۸. بخفته دل ۹. نُشو نُشو ۱۰. گیلان جان ۱۱. لالایی

 

دلاویزترین (آهنگساز: محمد سریر)

۱. ایران ایران ۲. دلاویزترین ۳. با نام تو ۴. قایقی باید ساخت ۵. دوران عاشق‌ها ۶. کوچ ۷. غم بیهودگی‌ها ۸. بی تو ۹. تولدت مبارک

 

در ماه باران (آهنگساز: شهرام گلپریان، شعر: علی‌اصغر محتاج)

۱. ساقی ۲. مرغ سپیده ۳. آسمان روشن ۴. از روزگاران ۵. مژده نور ۶. همه آبی ۷. در ماه باران

 

جاودانه با عشق (آهنگساز: محمد سریر)

۱. اگر تو آمده‌بودی ۲. آواز با عشق ۳. باران ۴. سخن عشق ۵. روزی با غروب ۶. در سفر گم شدن ۷. کهکشان عشق ۸. شب‌های تهران

 

شکوفهٔ خاطرات، گل مریم (آهنگساز: شهرام گلپریان)

۱. گل مریم ۲. گلچهره ۳. جمعه‌بازار ۴. مرغک زیبا ۵. آخرین درود ۶. رود آواره ۷. بزم خیال ۸. جنگ و جنگ‌ساز

 

چراغی در افق (آهنگساز: محمد سریر)

۱. چراغی در افق ۲. آواز با عشق ۳. نوازش باران ۴. حریر مهتاب ۵. شب تنهایی ۶. عشق دیرین ۷. حسرت ۸. کوره‌راه زندگی

 

شکوفه در شکوفه (آهنگساز : شهرام گلپریان)

۱. زمزمه ۲. باز اومد ۳. شکفتن ۴. خاموشی‌های ساحل ۵. رها ۶. لانهٔ متروک ۷. سرزمین محبوب من

 

جلوه های ماندگار

۱.عاشقانه ۲.برای فرزندم ۳.زورق شکسته ۴.آرزو ۵.عروسی ۶.رویای جوانی ۷.امید ۸.دور ۹.بدرود

مستر بین
بیوگرافی بزرگترین کمدین جهان نام کامل: ROWAN SEBASTIAN ATKINSON تاریخ تولد: 6 ژانویه 1955. محل تولد: نیوکاسل انگلیس. شغل: بازیگر، کمدین، نویسنده. تحصیلات: مهندسی الکترونیک از دانشگاه نیوکاسل و آکسفورد. علت شهرت: MR.BEAN قد: 183 سانتی متر. پدر: ERIC ATKINSO شغل: کشاورز مادر: ELLA MAY ATKINSON برادرها: RYBERT-RODNEY همسر: SUENTRA SASTRY-- شغل: آرایشگر و گریمور ازدواج:1990. پسر: BENJAMIN دختر: LILY جوایز دریافتی: BRIT ACADEMY AWARDS OLIVIER THEATRE AWARDS * وی در دوران دبستان با تونی بلر هم کلاسی بوده است. * وی از سال 1979 فعالیت هنری خود را آغاز کرد. * وی از کودکی دچار لکنت زبان میباشد.وی قادر به تلفظ صحیح حرف B نمیباشد. * وی صاحب چندین اتوموبیل ریسر و اسپورت میباشد.تفریح و سرگرمی وی مسابقات اتومبیل رانی سرعت میباشد.وی در این زمینه مهارت زیادی نیز داراست. (روان آتکینسون) معروف به (مستربین) کمدین معروفی که سال‌هاست خنده را بر لبان مردم دنیا می‌نشاند، در 6 ژانویه 1955 در (نیوکاسل) انگلیس در منطقه (تینه) متولد شد. پدرش (اریک آتکینسون) و مادرش (الا می)‌ نام داشت. او دو برادر بزرگ‌تر به نام‌های (روبرت) و (رودنی) دارد. پدرش یک مزرعه‌دار ساده بود. (روان) بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در دانشگاه (نیوکاسل) در رشته مهندسی برق مشغول به تحصیل شد. مدتی بعد دانشگاهش را به (آکسفورد) منتقل کرد و تحصیلاتش را در همان رشته در دانشگاه (آکسفورد) به پایان رساند. او از نوجوانی به بازی در نقش‌های کمدی علاقه فراوانی داشت. او در این زمینه از استعداد خاصی برخوردار بود. (روان) در دانشگاه (آکسفورد) با فیلمنامه‌نویس طنز معروف (ریچارد کورتس) آشنا شد و فعالیت‌هایش را در زمینه بازیگری کمدی زیرنظر این فیلمنامه‌نویس آغاز کرد. او در چند نمایش کوتاه طنز که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه اجرا شد ایفای نقش کرد و بسیار مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت. (روان) کار حرفه‌ای خود را در این زمینه در سن 23 سالگی و در سال 1978 با ایفای نقش در یک نمایش کمدی با نام oclock news شروع کرد. این نمایش یک تقلید خبر طنزآمیز بود که از شبکه BBC انگلیس پخش می‌شد. این نمایش کمدی که پخش آن مدت چهار سال ادامه داشت موفقیت چشمگیری به دست آورد و در این مدت چهار سال (روان) جوایز ملی و بین‌المللی فراوانی را از اتحادیه‌های مختلف از آن خود کرد. (روان) که با بازی در این سریال محبوبیت خاصی در انگلیس پیدا کرده بود در سال 1980 به این ترتیب عنوان بازیگر سال BBC را از آن خود کرد و مورد تقدیر قرار گرفت. (روان) در سال 1981 در یک نمایش تک نفره طنز در تئاتر (وست اندلندن) بازی کرد و بعد از اتمام یک فصل کامل بازی جایزه بازیگر کمدی سال اتحادیه تئاتر (وست اندلندن) را از آن خود کرد. او جوان‌ترین فردی بود که تا آن زمان تئاتر تک نفره طنز بازی کرده بود. دومین نمایش تک نفره او در سال 1988 نه فقط در لندن بلکه در نیویورک، استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه بسیار موفقیت‌آمیز بود و مورد استقبال قرار گرفت.او در سال 1983 با همکاری فیلمنامه‌نویس (ریچارد کورتیس) نمایش طنز( )Black Adder(افعی سیاه) را برای BBC ساخت که این سریال نیز برنده جوایز فراوانی در سطح بین‌المللی شد و (روان) به واسطه بازی در نقش اول این سری نمایش‌ها برای دومین بار عنوان بهترین بازیگر سال BBC را از آن خود کرد. این سریال در چهار دوره متوالی پخش شد. _ _ _ معروف‌ترین کار تلویزیونی بزرگ او در سال 1989 ساخته شد. این سریال کمدی صامت، مجموعه نمایش‌های (مستربین) بود که برای شبکه‌های ITV و HBO توسط شرکت (تایگر اسپکت) ساخته شد. در این مجموعه نمایش‌های طنز، (روان) نقش یک شهروند انگلیسی دست و پا چلفتی را بازی می‌کرد که بدون کلام و بیشتر با شکلک‌های صورت و حرکات خنده‌دار، خنده را بر لبان تماشاگران می‌نشاند. این سریال برنده جوایز بین‌المللی فراوانی از جمله (رز طلایی مونترایکس) شد و در سال 1995 نیز عنوان بهترین نمایش کمدی را از آن خود کرد. این سریال از شروع ساختش بسیار مورد توجه کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت و در بیش از دویست کشور مهم دنیا فروخته شد و از آن به بعد (روان) به عنوان (مستربین) در سطح بین‌الملل معروف شد. این مجموعه نمایش‌ها از لحاظ اقتصادی برای تلویزیون انگلیس پرفروش‌ترین سریال دهه نود به شمار می‌رفت. این مجموعه از سال 1989 تا 1995 در تلویزیون بریتانیا ساخته و پخش می‌شد. در سال ( 1997روان) یک فیلم سینمایی را نیز با این نقش بازی کرد که (بین، نمایش واقعه ناگوار) نام داشت و در سطح جهان موفقیت‌های فراوانی را از آن خود کرد... یک نویسنده (روان آتکینسون) نه تنها یک بازیگر بلکه یک نویسنده، تهیه‌کننده و دوبلر معروف فیلم‌های کمدی در اروپا به شمار می‌رود وی می‌گوید: یک فیلم کمدی خوب علاوه بر بازی خوب یک کمدین نیاز به یک موسیقی زیبا، یک کارگردانی خوب و یک فیلمنامه زیبا دارد. او در مورد مجموعه (مستربین) می‌گوید: من هرگز دوست ندارم از مستربین که با آن در سطح دنیا شناخته شده‌ام جدا شوم. من از بازی در این نقش لذت فراوانی می‌برم.(روان) علاوه بر این مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی بسیار موفقی را هم در کارنامه هنری خود دارد. (روان) در سال 2006 ساخت دومین مجموعه مستربین را آغاز کرده است که در 29 مارس 2007 به سینماها آمد. این مجموعه تعطیلات مستربین نام دارد. ازد زدواج مستربین روان در فوریه 1990 با (سانتراسایستی) ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های (بنیامین) و (لیلی) می‌باشد. قابل ذکر است که مستربین عاشق ماشین‌های سریع‌السیر از جمله (استون مارتین) است. وی در خصوص ماشین‌های تندرو مقالاتی را در مجلات ماشین منتشر کرده است . منبع:http://pasfarda.persianblog.ir
+نوشته شده در جمعه سیزدهم خرداد 1390ساعت14:32توسط مصطفی عسگری | يک نظر
رضا صادقی
رضا صادقی ، 25 مرداد 1358 در شهر بندرعباس چشم به جهان گشود و اصالتش از شهريست زيبا به نام ميناب (آناميس) . نظر به اينكه در خانواده مذهبی و مقيد چشم به دنيا گشوده بود ، ابتدا خواندن را با تلاوت قرآن آغاز كرد ، علاقه مندی او به مسائل هنری باعث شد تا در زمينه موسيقی فعاليتش را آغاز كند .

سال 1368 ابتدای راه و به نوعی اولين جرقه فكری او بود با توجه به اينكه در آن سالها منطقه بندرعباس امكانات بسيار محدودی برای فراگيری داشت ، او با مطالعه كتابهای…

برای مشاهده تصاویر و مطالعه بیوگرافی این خواننده لطفا به بخش ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

متفاوت در اين زمينه ساختار فكری خود را در مورد اين هنر بسيار رويايی و لطيف استحكام بخشيد . علاقه مندی او به موسيقی مدرن باعث شد تا از نگاه موزيسين های بزرگ برای بعد كاری خود استفاده كند در سال 1371 اولين آهنگ خود را به نام« راز عشق » ساخت. شايد در آن سالها كارهای او مورد قبول واقع نمی شد زيرا تفكرات به سوئی ديگر سوق گرفته بود. در سال 1372 اولين كار را در قالب كاست ارائه كرد كه به نام همان« رازعشق» بود اما از حق نگذريم هيچ نوع بار هنری نمی شد در آن پيدا كرد اما حركتی تازه بود. در سال 1373 با كمی دقت دومين كار خود را به نام« بال پرواز» ارائه کرد كه كاستش نظر عموم را نسبت به كارهای او جلب کرد و او با شوق بيشتری به كسب تجربه و اطلاعات گام به جلو برداشت. بنا به دلايلی در سال 1374 به طور موقت دست از كارهای هنری برداشت و شايد همان مدت برای او مدت زمان پر باری بود و اواخر سال 1374 بود كه با ارائه كاستی تحت نام« كلاغ غارغاری» شروع دوباره اما تا حدودی قوی تر از قبل را تجربه كرد. علاقه زياد او به هنرمندانی چون استاد چشم آذر و بيات باعث شد تا به كارهای ايشان و بزرگانی ديگر توجه خاص داشته باشد. و كارهای او تحت شعاع آنها قرار گرفت البته او در زمينه شعر و ادبيات فعاليت دارد و ارادت او به شاعرانی چون« اخوان ثالث ، حافظ ، مولانا ، سهراب سپهری ، شاملو و ماگوت بيگل » باعث شد ذهنيت فكری آنها را در راه خود نورپردازی كند . البته لازم به ذكر است كه نود و پنج درصد كارهای او با كلامهای خود اوست.
در سال 1375 كاست« گل لاله» را ارائه داد كه به نوعی با كارهای قبلی او تفاوت داشت . او سير نسبتا صعودی را دنبال كرد به طوری كه در سال 1376 « بندرقديم» ، 1377 «مستانه و ديوانه» در سال 1378 « رويای شيرين و ده ثانيه» را با هم در يك سال ارائه داد. سال 1379 سال آرامش و كسب تجربه بود. يك حادثه زيبا در روياهای او لحظه ها را برايش سرشار كرده بود تا اينكه در سال 1380 كاست « عاشقم من » را كه با گيتار اجرا شد را به بازار ارائه داد كه مورد استقبال خاصی قرار گرفت البته اين كاست قبل از اينكه ويرايش شود به بازار رفت كه در مورد آن جای بحثی طولانی است .آن حادثه زيبا و رويايی نگاه تازه او به عشق و عاشق شدن بود و ديدن زشتيها را با نگاه ديگر. او مدت 8 سال پيراهين مشكی به تن داشت و همه مردم او را مشكی پوش می شناختند تا اينكه در سال 1381 كاست حكايت مشكی پوش را به مردمی تقديم كرد كه سالها او را با مهرشان به اوج سوق می دادند.حكايت مشكی پوش ، آغازی است برای حركتی ار نوع مشكی پوش برای دنيای زيبا كه مشكی هم در آن زيبايی جای خاصی دارد. رضا صادقی با همسفری آهنين به سوی دنيای سبز فردا به پيش می رود.

عکس ها در حال لود شدن میباشند… شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.

رضا صادقی

 

رضا صادقی

 

عکس تهی

بیوگرافی تهی : زندگی نامه تهی

 

=====================================================

نام : حسين
ملقب : تهي
متولد :1365
زادگاه : تهران
محل اقامت :تهران
همکاري :: تتلو ” پيشرو “ابليس ” افشين يار 2 “ارمين
رضا اتم ” بابک تيغه ” اشکان داگي “اشکان ” شروين” امير رضايا
غيره : جديدا مدل شرکت گوچي شده
کليپ : برو از پيش من ” من و اون “راست ميگن ” غير مستقيم

تهي از گذشته تا کنون:
حسين تهي رپ رو از 7 سال پيش شروع کرد
او در ابتدا فقط اهنگهاي کل کل مي خوند مانند اهنگهاي بگو سلام “رپ خوندن
تهي بعد از گذشت مدتي از خوندن اهنگهاي کل خسته شد و در اهنگهاي کل بسه “تشکر سرخ پوستي ” مشخصه
تهي با اين که از بکس 021 بود با ابليس از گروه 051 کار ميکرد که مورد انتقاد خيلي شد ولي او در اهنگ تشکر سرخ پوستي ميگه کل بسه بياين باشين با هم صلح براي هميشه و در کل تهي به فکر پيشرفت رپ فارسي هست
حسين تهي و ابليس واميرو تتلو با هم چند کار انجام ميدن و تهي ميره تو فاز پارتي اهنگهاي الو سلام ” هزار و يک شب
حسين تهي و امير تتلو گروه گروه t&t رو تشکيل ميدن و کارهاي زيبا و بسياري رو با هم کار ميکنن بعد از اين اونها کار هاي بسيار زيبايي رو با امير رضايا ارمين
2@fm طعمه انجام ميدن
حسين تهي اهنگ بسيار زيبا ي بغض رو براي ناتوان ها ميسازه که واقعا کار بسيار زيبايي شد و اون کار و با بودجه خودش در اختيار مراکز بهزيستي قرار ميده
حسين اهنگ مذهبي هم خونده اهنگ اقا جون که براي عاشورا خونده شده بسيار کار زيبا و قشنگي شده
امسال هم به قول خودش سال سال تهي هست
اهنگ ” خانم خوشگله ” گير ميدادي ” که با افشين خواننده لس انجلسي ” اهنگ و کليپ راست ميگن نمونه اين ادعا هست
به گفته خودش تا 2 ماه ديگه البومش با مجوز بيرون مياد
تهي علاوه بر اهنگهاي خودش نوشتن شعر و اهنگسازي کارهاي ديگران رو هم انجام ميده
به اميد مجوز گرقتن اين هنرمند.

 

شکیلا :

 

 

شکیلا در 13 اردیبهشت 1341 در تهران به دنیا آمد و کوچکترین فرزند خانواده می باشد
. او از سنین کودکی به موسیقی علاقمند بود و در میهمانیهای خانوادگی هنرنمایی می کرد . در 9 سالگی به دعوت یکی ازهنرمندان به اجرای برنامه در یک شوی تلویزیونی پرداخت و همان سبب شد دست اندرکاران رادیو و تلویزیون از او دعوت کنند خوانندگی را به طور حرفه ای ادامه دهد ولی به علت مخالفت خانواده او به ادامه تحصیلش پرداخت و فعالیت هنریش را محدود به شرکت در مسابقات هنری مدارس و جشنهای خانوادگی کرد.

 



در سن 15 سالگی مدتی نزد مرحوم استاد محمود کریمی به یادگیری ردیف های موسیقی پرداخت ولی متاسفانه به علت انقلاب هنرستان تعطیل شد و پس از چندی شکیلا برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به آمریکا سفر کرد . او در رشته موسیقی کلاسیک به تحصیل پرداخت و تصمیم گرفت بالاخره به آرزوی دیرینه خود جامه عمل بپوشاند . در سال 1368 اولین آلبوم خود را به همکاری بابک افشار به بازار روانه کرد و تاکنون 11 آلبوم به دوستداران خود در سر تاسر دنیا تقدیم کرده است .


شکیلا از عوایل فعالیت هنریش مجذوب اشعار مولانا بود و به همین جهت در هر یک از  آلبوم های خود آثاری از این اشعار گرانقدر را اجرا کرده است .

به گفته چندی از صاحب نظران تلفیق اشعار مولانا با صدا ملکوتی شکیلا در روخ شنونده  ثأثیر بسزایی دارد .

 



شکیلا دارای دو فرزند می باشد . شهراد و بهراد که 16 و 13 سال دارند . او شغل  مادری را در درجه اول اهمیت می داند و به همین دلیل قسمت عمده ای از وقت خود را به نگهداری از فرزندانش اختصاص داده است .

آرزوی نهانی شکیلا بازگشت به وطن و اجرای برنامه در شهرهای بزرگ ایران است.

 

 

کودکی شکیلا !

 

منصور :

طی دهه ی اخیر ٬ منصور از یک خواننده ی گمنام به یک شخصیت بین المللی تبدیل شده است ٬ بطوری که فهرستی از بهترین آلبوم های موسیقی را در کارنامه ی خود ثبت کرده است CD وآلبوم "فراری" که ویژگی اصلی آن مفهوم مثبت ترانه ها و موسیقی ساده و روان قطعات می باشد ٬ به عنوان پنجمین کار منصور با شرکت ترانه وهشتمین کار منصور در مجموع است که احتمالا در اوایل سال 2005 میلادیبه بازار خواهد آمد.
هرچند منصور آثار خود را خارج از ایران ضبظ میکند و فروش آثار در ایران غیر قانونی می باشد ٬ ولی وی در ایران نیز به عنوان یکی از مشهورترین هنرمندان ایرانی مطرح است.
جدا از فروش میلیونی آثار منصور و استقبال کم نظیری که از کنسرت های منصور در سراسر جهان میشود ٬ موسیقی وی به بخشی جدا ناشدنی از  زندگی ایرانیها تبدیل شده است.
آهنگ "دیوونه" ی منصور به طور ویژه ای در استادیوم های فوتبال در ایران مشهور شده است ٬ هزاران فوتبال دوست ٬ هنگامی که اشتباهی از یکی از بازیکنان یا داور سر میزند ٬ با فریاد "دیوونه ٬ دیوونه" به دسته جمعی این آهنگ را میخوانند.
و همچنین قطعاتی از برخی دیگر از آثار مشهور منصور مانند "فقط بخاطر تو" و "عزیز دلمی" هر از گاهی در فیلم های ایرانی به گوش میرسد.
منصور در تهران به دنیا آمد و سپس در سن 13 سالگی وارد خاک آمریکا شد.
وی در سنین نوجوانی هرگاه فرصتی می یافت در مدرسه و مهمانی ها به خواندن میپرداخت.
منصور درمورد عشق و علاقه ی خود نسبت به موسیقی سنتی ایران میگوید : (( هنگاهی که جوانتر بودم همیشه تحت تاثیر ملودیهای سنتی ایران آواز میخواندم. )) پس از اتمام دوران دبیرستان منصور به عنوان همخوان روی صحنه و در استودیوهای ضبط موسیقی به کار پرداخت. پس از گذشت مدتی تا منصور با روند کار در استودیو ضبط موسیقی آشناتر شد ٬ یکی از موسیقیدانانی را که از قبل با او سابقه ی همکاری داشت را به منظور تنظیم آهنگها در پروژه شخصی خود به استخدام درآورد.
منصور ضبط اولین آلبوم خود را با سرمایه ی شخصی حاصل از درآمد فروشگاه موبایل متعلق به خود ٬ در سال 1991 آغاز کرد. منصور در این باره میگوید : (( من عاشق موسیقی هستم اما در عین حال از هیجان حاصل از دنیای خرید و فروش نیز لذت میبرم. ))
پروژه ی منصور 3 سال برای کامل شدن طول کشید زیرا منصور اصرار داشت از بهترین امکانات و روش ها برای ضبط کارهایش استفاده کند در این مدت منصور تحت آموزش استادان آواز ٬ تکنیک آوازش را بهبود بخشید. اولین آلبوم منصور به نام August 1994 در سرانجام فرفره های بی باد" توسط شرکت کلتکس به بازار آمد.منصور با چشیدن طعم موفقیت ٬ در عرض 4 سال 3 آلبوم دیگر نیز به بازار
داد : "تصویر آخر" ٬ "دریچه" و "قایق کاغذی". همان طور که کم کم بر طرفداران منصور اضافه می شد ٬ یک فیلم ساز مستقل ایرانی به نام "بابک شکریان" در سال 1999 از منصور برای بازی در فیلم "آمریکای زیبا" دعوت کرد. بازی در این فیلم هم زمان با ضبط پنجمین آلبوم منصور بود ٬ اما با این حال منصور اشتیاق زیادی برای تجربه ی بازیگری داشت.
تجربه ی کارهای مختلف باعث افزایش خلاقیت منصور شد ; درنتیجه منصور در آلبوم "فقط بخاطر تو" اولین آهنگ خود را ساخت. منصور در مورد احساساتی که باعث شد وی به آهنگ سازی بپردازد میگوید : (( قطعه ی خاصی از این آلبوم بیان علاقه ی شخصی من به موسیقی است ٬ آن چیزی که از بچگی در مورد موسیقی در قلبم احساس میکردم ٬ اگرچه ساختار اصلی موسیقی مرا موسیقی پاپ تشکیل میدهد ٬ اما به موسیقی سنتی ایران نیز علاقه ی زیادی دارم. ))
وقتی آلبوم "فقط بخاطر تو" در March 2000 به بازار آمد ٬ منصور که قسمت عمده ی سرمایه گذاری آلبوم را خودش انجام داده بود ٬ مضطرب و نگران بود ; اما این آلبوم خیلی سریع به بهترین اثر منصور تا آن زمان تبدیل شد که فروشی میلیونی داشت ( البته گزارش ها ی مربوط به فروش این آلبوم ٬ قابل اعتماد نیست زیرا در بسیاری موارد تکثیر به صورت غیر مجاز بوده )
آهنگ های این آلبوم همراه با ویدئوها ی آن به عنوان یک موفقیت قابل توجه ٬ پلی میان ایرانیان داخل و خارج کشور ایجاد کرد.
آهنگ "فقط بخاطر تو" به عنوان وجه اشتراک تمام ایرانیها در سراسر دنیا و احتمالا به محبوب ترین آهنگ ایرانی در طی 2 دهه ی اخیر تبدیل شد.
این آهنگ در همه ی کلوپ های شبانه ٬ پارتی ها ٬ تلویزیون ها و ایستگاههای رادیویی شنیده میشد.
در آن زمان "فقط بخاطر تو" آنقدر همه گیر شد که تقریبا به عنوان یک سرود ملی درآمد. اما خود منصور اظهار دارد که گاهی آهنگهای مورد علاقه ی خودش مورد توجه مردم قرار نمیگیرد ; مانند آهنگ "انتظار" که منصور شخصا علاقه ی خاصی به آن دارد.
ششمین آلبوم منصور به بازار آمد December 2001در آلبوم "زندگی" که سومین همکاری منصور با شرکت ترانه بود. که طرفداران منصور با دیدن قیافه ی جدید او در ویدئوهای آلبوم زندگی ٬ شگفت زده شدند. منصور دراین باره میگوید : (( من موهایم را بلند کردم زیرا میخواستم نسبت به ویدئوهای قبلی ظاهر متفاوتی داشته باشم. من به همراه گروهArizona ٬ New Mexico ٬ Texas ٬ موسیقیی که با آنها کار میکردم به  Grand Canyon ٬ Monument Park و White Sands   رفتیم تجربه ی بسیار خوبی بود که در همین زمان فیلم "آمریکای زیبا" در چندین فستیوال فیلم در Berlin ٬ Marrakech ٬ Gothenburg و Los Angeles  به نمایش در آمد  و از طرف منتقدان مورد ستایش قرار گرفت و چند جایزه به خود تعلق داد ; این امر باعث شد منصور به شنونده های جدیدی در سراسر دنیا معرفی شود. هفتمین آلبوم منصور با نام "دیوونه" ٬ دو آهنگ محبوب دیگر را از منصور معرفی کرد ; یکی "دیوونه" که نام آلبوم جدید او نیز بود و دیگری "عزیز دلمی". به تدریج طرفداران فارسی زبان جدیدی از افغانستان ٬ تاجیکستان ٬ بحرین ٬ امارات ٬ قطر ٬ کویت و ترکیه نیز بر طرفداران قبلی منصور اضافه شدند ; درنتیجه منصور به یکی از موفق ترین هنرمندان خاورمیانه تبدیل شد.
زلزله

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مطالبی رو که در این وبلاگ قرار میدم براتون مفید باشه و از انتخابتون ممنونم...
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی درهمه و آدرس neloo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 702
بازدید ماه : 1651
بازدید کل : 98596
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب





استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب






فال حافظ